Az évek alatt sokszor megkaptam a kérdést, hogy szoktam-e matracot használni? Kell-e a biztonságos fejlődéshez?

Az edző megfelelő szakmai felkészültsége mellett, alapkövetelmény. Alapvetően úgy gondolom, hogy szakmailag megfelelően felkészült edzővel nem okozhat gondot a matrac

A rúdtánc stúdióknak az alapfelszerelése kell hogy legyen a matrac, így hogy ha olyan stúdióban edzel, ahol egyáltalán nincs ilyesmi akkor onnan azonnal menekülj! Hiszen ez egy olyan létfontosságú kellék, amit nem használunk minden órán, de mégis, hogy ha meg szükség van rá akkor elengedhetetlen. Nem csak az apróbb sérülések, de a komolyabb balesetek is megelőzhetők a használatával.

 

Ugyanakkor néhány esetben nagyon is fontosnak tartom a rúd körüli matracok használatát. Az alábbiakban ezeket az eseteket olvashatod:

 

Leugrások. A leugrások kigyakorlása nem egyszerű feladat. Az ilyen elemek gyakorlását csak

szakmailag felkészült edző jelenlétében javaslom és szigorúan matraccal. A gyakorlások során sokszor nem tökéletes még a kivitelezés rengeteg gyakorlás kell a tökéletesítésükhöz ezért fontos, hogy mindig legyen ilyenkor alattunk egy vastagabb csúszkálás mentes matrac. Nem beszélve arról, hogy eleinte a bátorság érzetünkhöz is hozzájárul ha nem a kemény követ vagy parkettát látjuk magunk alatt. Illetve a rúd rögzítését, is eltakarja a szivacs ami további sérüléseket tud megelőzni.

Ha már tökéletesen megy egy- egy leugrás akkor se hagyd el a matracot, ha magasabb ismétlésszámot végzel, mivel ilyenkor érkezésnél az ízületek hatalmas ütést kapnak.

 

Veszélyes elemek gyakorlása. Amennyiben veszélyes elmeket gyakorolsz mindenképpen használj matracot. Persze az ilyen elemek gyakorlását is jobb edző jelenlétében végezni, de ilyenkor a matracot is használd. Ilyen elemek például a dinamikus- átfogással járó elemek, leugrások, könyökhajlattartások, kis tapadási felülettel végrehajtott elemek

 

Durva érkezések. Bármiféle leugrás vagy legördülés ide tartozik. Olyan elemeknél, összekötéseknél, amiknél nagy a lendület az érkezés pillanatában, nem árt ha puhára érkezünk. Például: kézállásból-flipflopp érkezés, leugrások

 

„PARA elmek” Az olyan elemek gyakorlásánál is érdemes bevetni a matracot amiktől esetleg „extrán parázol”. Az ilyen gyakorlatoknál nem árt egy kis extra biztonság érzet.

Új elemek tanulásánál. Az új elemek tanulásánál sem árt ha bevetesszük a matracot a rúd köré. Ez ebben az esetben is a biztonságérzetünket fogja növelni könnyebben rá tudjuk venni magunk az adott elem elsajátítására.

 

OTTHONI EDZÉS során! Nem utolsó sorban az egyik legfontosabb. Otthoni edzéseknél nincs ott az edző aki folyamatosan instruáljon, figyelmeztessen ha esetleg valamit nem jól csinálsz, így a rossz kivitelezés esetleges rossz érkezés is sokkal gyakoribb. Plusz az edzésnek is könnyebben neki tudsz állni, ha tudod hogy nem eshet bajod!

 

Ezekben az esetekben mindképpen javaslom a rúdtánc matracok használatát.

Ugyanakkor fontosnak tartom megemlíteni, hogy a matrac használatánál is tartsuk be a fokozatosság elvét. Ne kezdjünk olyan elemek gyakorlásba amikre még nincs felkészülve az izomzatunk, csak azért mert nem fog fájni, ha leesünk…Ez egy igen negatív láncot tud elindítani…. Illetve a ló túloldalára sem szabad átesni. Nem kell minden edzésen minden pillanatban matraccal edzeni. Fontos, hogy ha magabiztosan berögzült az adott elem fokozatosan hagyd el a matrac használatát.

-Hamis biztonság érzést tud adni, ugyanakkor bizonyos esetekben meg is tud nyugtatni, bátrak leszünk. Ne ess át a ló túloldalára!

Neked mikor ajánlom, hogy használj matracot?

→ otthoni edzésekhez

→ ha nem mersz egyedül gyakorolni otthon

→ új elemek tanulása

→ para elemek

 

MEGRENDELEM A SAJÁT MATRACOM

Detty

@polebernadett

“Every dream begins with one step”

#eDbwoS

 

Tetszett az írás? CSATLAKOZZ egyedülálló ONLINE edzésprogramomhoz!

Bővebben itt olvashatsz róla:

https://www.polecenterujpest.com/step-by-step-online

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük