Megvan mindened az otthoni edzéshez? Megvetted a rudat, a matracot, a legdögösebb edzőruhát is még is mindig az edzés ami kimarad a napodból? Hiányzik a motivációd?

Ha ezekre a kérdésekre igen a válaszod jó hírem van. Az alábbiakban megosztom Veled a legfontosabb tippjeim az otthoni edzéshez!

Először is amikor átgondolod a heti teendőid, mindenképpen tervezd be az edzést. Ebből pedig semmiképp se engedj. Ez az egy óra legyen szent és sérthetetlen. Nincs olyan program ami közbe jöhetne. Ha nehezen veszed rá magad gondolj arra, hogy minél előbb túl vagy rajta annál jobb. Ha ezt következetesen betartod egy idő után teljesen természetessé válik, sőt várni fogod, hogy mikor jön el végre az edzés idő. Ehhez viszont át kell esned ezen a holtponton, szóval tarts ki!

Ne foglalkozz másokkal! Lehet, hogy azért hanyagolod az edzést mert nagyon magasak az elvárásaid. A kolléganőd naponta fut, a barátnőd heti 5x tornázik? Úgy érzed, hogy Neked ez nem menne ezért bele sem kezdesz? Nem is kell ezt csinálnod. Teljesen más napirenddel, két három gyerek, munka mellett úgy gondolom ez nem is feltétlenül reális cél a mindennapos kőkemény edzés. Kezdd kicsiben, csináld úgy ahogy Neked jó és belefér az életedbe! Először próbálj meg csak a héten egy órát rászánni az edzésre, ha ez sikerült fokozatosan növeld az edzésszámokat amíg el nem jutsz az általad ideálisnak vélt időtartamhoz és mennyiséghez. Ne másokhoz viszonyíts és maradj reális, mérlegeld hogy mi az ami az életmódot mellett megvalósítható célkitűzés!

Őrizd meg a ritmust! Ha véletlenül egy edzés kimarad még nem kell kétségbe esned, ha tudod és van rá lehetőséged minél előbb pótold be. Ha kivételesen úgy alakul, hogy ez nem megy, nyugodj meg ez meg még nem a világ vége. De ne keress kifogásokat a következő edzés már nem maradhat el! Ha egyszer kialakítod a ritmusod, tartsd is be!

Nem kell mindig maxon tolni. Előfordul, hogy nem úgy megy az edzés, hogy nem sikerül az az elem, előbb elfáradsz, kötöttebbek az izmaid. Ennek rengeteg oka lehet, kezdve az időjárástól, a hangulatodon át, addig, hogy milyen napod volt. Ha nem úgy megy az edzés mint vártad semmiképp se keseredj el, tudd, hogy ez így normális vannak rosszabb napok. Ilyenkor legyél büszke magadra amiért végigcsináltad! Amennyiben úgy érzed, hogy 1000% hogy nem megy az aznapi edzés, tervezz újra és válassz inkább egy lazább regenerációsabb edzést, SMR hengerezéssel és nyújtással.

Nincs motiváció célok nélkül. Tűzz ki célokat. Figyelj rá, hogy céljaid reálisa és időhöz kötöttek legyenek. Ez lehet egy elem a rúdon, vagy egy gyakorlatból több ismétlés szám, de igazából bármi. A lényeg, hogy akard. Akard ezt a célt mindennél jobban elérni, hogy akkor is rávegyen ez az edzésre amikor esetleg semmi kedved hozzá. Én minden évben kitűzök egy komfortzónámon kívüli dolgot, amiben az adott évben fejlődni szeretnék. Dokumentálom az év eleji állapotot és év végén mindig megnézem, hogy mennyit sikerült fejlődnöm. Ez az önbizalmamnak is sokat segít, hogy ne másokhoz hanem saját magamhoz mérjem magam! )

Ha pedig egy kis extra motivációra vágysz csatlakozz online programomhoz!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük