Hogyan őrizd meg a motivációd az edzések során?

Amit fontos szem előtt tartani a motiváció megőrzéséhez és amik megtanulása Nekem nagyon sokat segítettek az elmúlt években a fejlődésben:

 

1.  Engedd el az elvárásokat- csináld élvezd, ne görcsölj rá ha valami nem sikerül, tartsd észben, hogy előbb utóbb úgyis sikerülni fog., ha gyakorlod.

Sokszor előfordult velem, hogy rágörcsöltem egy-egy elemre. Állandóan azon gondolkoztam, hogy miért nem sikerül, amikor úgy gondolom, hogy az erőm és a hajlékonyságom megvan hozzá.  Vagy mikor ránéztem a videóra azt gondoltam, hogy ááá ez könnyű majd kipróbáltam és még csak bele se tudtam kezdeni. Borzalmasan frusztrálttá és demotiválttá tett, hogy ilyen bénának érzem magam.

Az egyetemi éveim alatt azonban rájöttem, hogy minden csak gyakorlás kérdése. A rúdon pedig rengeteg a variáció így ha valami nem megy biztos van egy alternatíva ami ugyanolyan jól mutat. Később meg bármikor visszatérhetek egy nem sikerült elemhez, de emiatt felesleges elkeseredni, főleg ha épp először próbálsz valamit. Hidd el már mikor 2. alkalommal próbálod a legtöbb mozdulat sokkal kényelmesebb és könnyebb tud lenni.

 

2.   Ne hasonlítgass- mindenki más, van akinek ez a könnyű van akinek más, de a hasonlítgatással gyakran bele lehet csúszni egy negatív érzelmi spirálba.

A csoportos órákon egy időben én ebbe nagyon belecsúsztam.  A versenyeredményeim miatt úgy gondoltam, hogy gáz, hogy egy-egy elemet nem tudok amit a mellette állok játszi könnyedséggel csináltak meg. Nos rá kellett jönnöm, hogy ez nem így van. Minden ember más és más előélettel érkezik a rúdtáncba, ami az egyiknek egy könnyed egyszerű mozdulat az a másiknak nehéz és fordítva. Nem beszélve arról, hogy egy órán mikor összefutsz valakivel nem tudod, hogy ő mennyit küzdött és gyakorolt, hogy ilyen könnyedén menjen neki az a mozdulat. Ahelyett hogy a másikhoz hasonlítod magad inkább, gondolj bele, hogy Te honnan indultál és mennyit fejlődtél az évek alatt.

3.   Változatosság- próbáld ki magad egy versenyen, kóstolj bele az exoticba, vagy a táncba, vagy helyezd a hangsúlyt az erősítésre, nyújtásra.

Nekem ez nagyon sokat segít, hogy időről időre máson van a fókusz. A változatosság sokoldalú fejlődést tesz lehetővé, a monotonitás nagyban megnehezíti, hogy motivált maradj. Ha minidig ugyanazt gyakorolod és csinálod sokkal nehezebb észrevenni a fejlődést. Ha változatosan edzel sokkal szembetűnőbb lesz az előrelépés. A legtöbb versenyem után mikor visszatértem az elemek gakorlásához elképedve vettem észre mennyit erősödtem minden alkalommal. Ha távol áll tőled a versenyzés nem kell erőltetni, de jó néha kipróbálni picit mást is, ha úgy érzed megtorpant a fejlődésed (pl.: belekóstolni az exotix világába, TRX erősítést végezni, kiegészítésként jógázni vagy kardió mozgást végezni)

 

4.  Inspirálódj- nézz videókat! Ez nem csak a mozgásod fogja fejleszteni de a motivációdnak is jót fog tenni!

A mozgás videón való nézése segít a mozgás belső képét, minél pontosabban kialakítani, így a végrehajtás is precízebb lesz. Nem véletlen mondják, hogy fejben dől el. 😉  A másik, hogy a videók böngészése által sok szép, új elemre, összekötésre lehet bukkani ami egyből bekapcsolja az embereben az „úúú ezt meg akarom tanulni érzést”

5.Csináld, amit szeretsz!

Ha a dinamikus összekötéseket szereted akkor gyakorold azt, ha a hajlékonysági elemeket akkor pedig azt. Ezzel nem azt mondom, hogy csak azt csináld és sose mozdulj ki a komfortzónádból, de fontos a jó arány megtalálása. Azt gondolom csak akkor tudsz motivált lenni ha élvezed amit csinálsz és úgy érzed van sikerélményed. Ha utálsz szuperwomanezni akkor ne akard azt gyakorolni agyba főbe csináld azt ami tényleg tetszik és szeretnéd megtanulni, néha pedig mozdulj ki a komfortzónádból ilyen téren is!  (Ez akkor is fontos, ha edzővel edzel. Az edződ ismerjen és tudja, hogy mit szeretsz csinálni ugyanakkor néha mozdítson ki a komfortzónádból is!)

 6. Értékeld az apró fejlődéseket- Ne feledd fejlődni csak így lehet #StepbyStep

Ez talán az egyik legfontosabb lépés. Ha nem úgy ment az edzés ahogy elképzelted akkor értékeld azt is hogy lementél odatetted magad ahogy tudtad. Tudd hogy van hogy minden sikerül és van olyan is amikor éppen semmi sem akar összejönni. Emiatt nem szabad elkeseredni. Ez így normális.

Vedd észre és értékeld az apró lépéseket, minden alkalommal!


Amennyiben úgy érzed jól jönne egy kis extra segítség az otthoni edzésben csatlakozz a StepbyStep online programhoz!
Kattins ide!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük